עמוד הבית Test 3 Test 3 ברוך הבא לשלך בכוחות עצמו אסף, אדם עם מש"ה שעובד כאלונקאי בבית החולים, התבקש ממנהל מחלקת האלונקאים בבית החולים למלא שאלון מחקרי שאושר ע"י כל הגורמים הרלוונטיים בבית החולים. על מנת שיהיה מסוגל למלא את השאלון בכוחות עצמו. מה התשובה הנכונה ביותר? חייבים לדאוג כי השאלון יהיה בפישוט לשוני עם איורים על מנת שיבין. ראוי אך לא חובה לדאוג כי השאלון יהיה בפישוט לשוני עם איורים על מנת שיבין. אדם עם מש"ה יכול להתמודד לבד עם שאלון שעבר פישוט לשוני. יש לדאוג כי אדם מלווה יקרא ויסביר לאסף את השאלון וכי השאלון יהיה בפישוט לשוני עם איורים על מנת שיבין. שאלה מס' מירית, פסיכולוגית קלינית ודוקטורנטית בפקולטה לפסיכולוגיה באחת האוניברסיטאות בארץ, לה היכרות אישית עם אוכלוסיית מש"ה, עורכת מחקר הבודק את המוטיבציה של בני נוער עם מש"ה להתגייס לצבא. בטופס ההסכמה נכתב כי יבוצעו שלושה ראיונות אישיים בשלוש נקודות זמן: טרם הגיוס, במהלך הגיוס ולאחר השחרור. מירית מקבלת את אישורה של יעל, אפוטרופוסית של ורד, נערה עם מש"ה בת 17 בתפקוד קל אשר עתידה להתגייס לצבא. במהלך הריאיון השני, ורד משתפת את מירית על התנהגויות לא נעימות של חיילים אחרים כלפיה. מירית חוששת כי ורד מוטרדת מינית תוך ניצול בעקבות המוגבלות של ורד וחושבת כיצד עליה לפעול. מה הדבר הנכון שעליה לעשות? א. נכון להסביר לורד כיצד עליה להתמודד בפעם הבאה עם התנהגויות שלא נעימות לה. ב. קשיי ההבנה של אנשים עם מש"ה מקשים על שיפוטם בהבנת מצבים חברתיים ולכן אין ליחס משמעות רבה לאמירותיה של ורד. ג. ראוי כי מירית תפנה ליעל האפוטרופוסית על מנת לשתף אותה בחששותיה ולדון באפשרויות הפעולה. ד. מירית צריכה לבדוק בפעם הבאה שתפגוש את ורד האם ההתנהגויות שתיארה ממשיכות, ורק אז לפנות למפקדים. Time is Up! Time's up